Jak nauczyć się wiedzy o społeczeństwie w łatwy i przystępny sposób?

Podręcznik “W centrum uwagi 1” przekazuje wiedzę z przedmiotu wiedza o społeczeństwie na poziomie podstawowym. Autorami książki są: Arkadiusz Janicki, Justyna Kięczkowska oraz Mariusz Menz. 

Jaką wiedzę przekazuje podręcznik?

Książka “W centrum uwagi 1” uczy tego, jak funkcjonuje społeczeństwo, jak wpływa na życie oraz na myśli każdego człowieka. Podręcznik przekazuje wiedzę na temat funkcjonowania i działania różnych organizacji, a funkcjonowania partii politycznych i mediów. Można dowiedzieć się jaka jest organizacja państwa polskiego, a także kim są prezydent, premier, czy parlament i co należy do ich obowiązków. Jak działają samorządy terytorialne? Jak każdy obywatel naszego kraju może wpłynąć sytuację w kraju? Tę wiedzę także można uzyskać z podręcznika do WOS-u.

Ważne elementy w podręczniku

W książce jest kilka elementów, które są przydatne do nauki. Dzięki elementowi “To było w szkole podstawowej” uczeń przypomni sobie informacje z poprzednich lat. Element “Polityka, partia, wybory” pokazuje najważniejsze aspekty danej lekcji. “Czy wiesz, że…” przedstawia ciekawostki związane z tematyką danej lekcji. Jest jeszcze “Przykład”, który pokazuje zagadnienia z życia codziennego związane z danym tematem. “O tym się mówi” przekazuje fragmenty tekstów prasowych, naukowych i publicystycznych, a także różne opinie na temat poszczególnych zjawisk. W elemencie “Więcej informacji” podane są przydatne strony, które ułatwią dostęp do informacji. Dzięki “Ćwiczeniom” wiedza zostanie utrwalona. W książce znajduje się także Konstytucja RP, która pozwoli na bieżąco korzystać z ustawy zasadniczej.  Uporządkowany i przejrzysty układ treści oraz tematy i tabele ułatwią naukę. Atrakcyjne infografiki wzbudzą zainteresowanie przedmiotem także tych, którzy nie lubią długich fragmentów tekstu. Podsumowania pozwolą powtórzyć każdą lekcję i przypomnieć sobie najważniejsze zagadnienia. Jest także możliwość rozwinięcia przydatnych umiejętności poprzez analizę tekstów naukowych, czy przekazów medialnych.

Tagged , ,